تاریخ انتشار: شنبه 1393/02/20 - 14:22
کد خبر: 128790

نشست خبری جشن «تجلی شیدایی» در دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تهران؛

عبدی: تقدیر رهبری از جوانان خودجوش به جای مسئولین فرهنگی، جای تأمل دارد/ دیانی: رویکرد این جشن معرفی مؤسسات فرهنگی جوان به نیروهای قدیمی است

عبدی: تقدیر رهبری از جوانان خودجوش به جای مسئولین فرهنگی، جای تأمل دارد/ دیانی: رویکرد این جشن معرفی مؤسسات فرهنگی جوان به نیروهای قدیمی است

جلسات رهبری با مسئولان فرهنگی، در گذشته به صورت سالیانه برگزار می‌شد اما در چند ماه اخیر ایشان با مسئولان فرهنگی خرد و کلان جلسه می‌گذارند و این نشان از اهمیت مسئله فرهنگ در نظرشان است.

خبرنامه دانشجویان ایران: جشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با عنوان « تجلی شیدایی» با حضور تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر در روز دوشنبه -22 اردیبهشت ماه- در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، میکاییل دیانی دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور و علی عبدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نشستی خبری که صبح امروز در دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد، اولین اطلاع‌رسانی نسبت به این مراسم را آغاز و نکاتی در این باره را متذکر شدند.
 
 
دیانی، دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور: در چند ماه اخیر رهبری با  مسئولان فرهنگی خرد و کلان جلسه می‌گذارند و مسائل فرهنگی را تبیین می‌کنند نشان از اهمیت مسئله فرهنگ در نظرشان است
 
دیانی در ابتدای این نشست خبری گفت: نیروهای فرهنگی باید عزم خود را برای تحقق منویات رهبری در این عرصه به کار بندند.
 
دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این نشست خبری با اشاره به فرمایشات رهبری درباره فرهنگ گفت: تشکل‌ها باید حضور فعال‌تری در عرصه فرهنگ داشته باشند و با توجه به فرمان 5 بندی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند حرکت جهادی کنیم.
 
 
وی با بیان اینکه جبهه فرهنگی مومن انقلابی باید تقویت شود افزود: نیروهای فرهنگی باید عزم خود را برای تحقق منویات رهبری در این عرصه به کار بندند.
 
دیانی درباره برگزاری جشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: طی برگزاری جلسات متعددی به این نتیجه رسیده‌ایم تا از نیروهای فرهنگ انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف و در عرصه‌های شعر، سینما، موسیقی و ادبیات داستانی برای حضور در این جشن دعوت کنیم.
 
این فعال دانشجویی همچنین افزود: در این جشن مدعوین نقطه نظرات خود را برای کمک به مسائل فرهنگی کشور و شناسایی نیروهای فرهنگی انقلابی بیان می‌کنند.
 
 
وی درباره هدف برگزاری این جشن اظهار داشت: فلسفه برگزاری این جشن متصل کردن نیروهای فرهنگی انقلابی و همچنین حمایت و دلگرمی آنان است و ساختار برنامه طوری چیده شده که همه فعالان فرهنگی بتوانند اظهار نظر کنند.
 
مسئول فرهنگی اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل کشور با بیان اینکه سه نگاه در برگزاری این جشن مدنظر است گفت: اولین رویکرد برگزاری این جشن معرفی موسسات فرهنگی جوان به نیروهای قدیمی است که حضور فعالی در عرصه فرهنگ داشته‌اند.
 
دیانی اضافه کرد: برگزاری میز گردی در 4 حوزه موسیقی، ادبیات، شعر و سینما بوده تا آنها نقطه نظرات خود را جهت پیشبرد جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی اظهار کنند.
 
 
عبدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران: جای تأمل دارد که چرا رهبری به جای تقدیر از مسئولان فرهنگی و متولیان فرهنگ از جوانان خودجوش که کار فرهنگی کردند تقدیر می‌کنند
 
اما علی عبدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نیز در ادامه این نشست خبری گفت: با برگزاری این جشن تلاش می‌کنیم تا نهادهای فرهنگی که در خواب غفلت به سر می‌برند و اسیر مسائل اقتصادی و سیاسی هستند دیدار کنیم.
 
عبدی خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری تبیین شده است گفت: برای برگزاری این برنامه زمان زیادی صرف کردیم باب جدیدی را در دانشگاه‌ها و سراسر کشور باز کنیم.
 
 
وی با اشاره به برگزاری جشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: این جشن برگرفته از تفکرات شهید آوینی و با نام تجلی شیدایی مطرح شده است.
 
عبدی با بیان اینکه مهمانانی از 4 حوزه فرهنگ و هنر همچون شعر، ادبیات داستانی، سینما و تلویزیون و موسیقی و همچنین فعالان فرهنگی دعوت کردیم تا در این جشن حضور یابند.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران افزود: در حوزه شعر از میهمانانی همچون محمدمهدی سیار، میلاد عرفان دوست، علی محمد مودب، رضا احسان پور، محمدرضا سرشار، علیرضا قزوه و عباس احمدی برای شرکت در این جشن دعوت شده‌اند.
 
 
وی اضافه کرد: در حوزه سینما و تلویزیون مهمانانی همچون هادی مقدم‌دوست، حبیب‌الله کاسه‌ساز، حمید نعمت‌الله، جهانگیر الماسی، بهروز شعیبی، نرگس آبیار، حبیب بهمنی، الهام چرخنده، جمال شورجه و ابوالقاسم طالبی در این جشن حضور خواهند داشت.
 
عبدی بیان داشت: در حوزه موسیقی مجید انتظامی، سالار عقیلی، اسفندیار قره‌باغی و حامد زمانی در این جشن حضور می‌یابند.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ابراز داشت: از فعالان فرهنگی همچون محمدرضا زائری، محمدباقر مفیدی کیا، سهیل کریمی، محمدحسین بدری، مهرداد بذرپاش، محمدحسن روزی‌طلب، وحید یامین پور برای حضور در این جشن دعوت به عمل آمده است.
وی تصریح کرد: از موسسات فرهنگی همچون موسسه آوینی فیلم، شهرستان ادب، اوج، عمار، خانه فیلم، آرمان مدیا برای حضور در این جشن و معرفی آنها دعوت به عمل آمده است.
 
 
عبدی تاکید کرد: این جشن اولین گردهمایی فراگیر فرهنگی در دانشگاه‌های سراسر کشور است که با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مسئله تقویت جبهه فرهنگی مومن برگزار خواهد شد.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران بیان داشت: مدعوین در این جشن برخلاف دیدگاه‌های مختلفی که دارند و با توجه به نقاط اشتراکشان به تبادل نظر و اطلاعات می‌پردازند.
 
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشن ارائه الگوی صحیح به مسئولان کشور است گفت: متاسفانه تاکنون دولت‌هایی که در کشور روی کار آمدند نسبت به عرصه فرهنگ بی‌توجه بودند و یا اینکه انحرافات فرهنگی داشتند که این مسئله شایسته جمهوری اسلامی نیست.
 
عبدی با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی گفت: باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است که رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ کشور موضع‌گیری کردند و ما می‌خواهیم با اجرای این برنامه کار فرهنگی را کلید بزنیم.
 
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران اضافه کرد: زمانی که می‌بینیم رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوعی دغدغه دارند وظیفه می‌دانیم برای رفع آن تلاش کنیم.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران» مبنی بر اینکه موضع انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تهران در برنامه نسبت به دولت چگونه است، افزود: واکنش رهبر معظم انقلاب به مسئله فرهنگ جای تأمل دارد که چرا ایشان به جای تقدیر از مسئولان فرهنگی و متولیان فرهنگ از جوانان خودجوش که کار فرهنگی کردند تقدیر می‌کنند و این نشان این است که مسئولان و نهادهای فرهنگی کشور وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند.
 
عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب امسال و نامگذاری سال جدید توسط ایشان به نام «فرهنگ»، دلیلی بارز بر این مدعاست؛ این نشان از آن دارد که دغدغه‌ای از سوی ایشان با توجه به رویکرد دولت وجود دارد که نباید مغفول واقع شود.
 
دیانی نیز در پاسخ به این سوال با اشاره به دیدارهای اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان فرهنگی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند گفت: این جلسات در گذشته به صورت سالیانه برگزار می‌شد اما در چند ماه اخیر رهبر معظم انقلاب با  مسئولان فرهنگی خرد و کلان جلسه می‌گذارند و مسائل فرهنگی را تبیین می‌کنند نشان از اهمیت مسئله فرهنگ در نظرشان است.
 
مسئول فرهنگی اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مستقل کشور با تاکید براینکه مسئولان فرهنگی باید مسائل فرهنگی را در شان انقلاب اسلامی رقم بزنند خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب با موضع انتقادی درباره مسئله فرهنگ صحبت می‌کنند دانشجویانی باید به صورت منتقد مسئله فرهنگ را از مسئولان مطالبه کنند.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از همه نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی دعوت می‌کنیم تا درجشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی حضور یافته و موضع خود را در حوزه مسائل فرهنگی برای پیشبرد هدف انقلاب اسلامی اعلام کنند.
 
عبدی در پایان ابراز داشت: با برگزاری این جشن تلاش می‌کنیم تا نهادهای فرهنگی که در خواب غفلت به سر می‌برند و اسیر مسائل اقتصادی و سیاسی هستند دیدار کنیم.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روز اول چه کسانی احساس تکلیف کردند؟/ کواکبیان، صباغیان و جلیلی ثبت نام کردند
برگزاری نشست بزرگداشت شهید رئیسی در سازمان ملل
مخبر در دیدار «اسد»: ایران مقتدرانه به حرکت خود ادامه می‌دهد
جلیلی پس‌از ثبت‌نام در انتخابات: اکنون فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است
میراحمدی: آخرین نظرسنجی‌ها مشارکت بالای ۷۰ درصد را نشان می‌دهد
رمان هایی برای مطالعه دختران
دومین نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم
قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات کشتی المپیک پاریس
آمادگی دیوان محاسبات برای ارائه اطلاعات و آمارهای اقتصادی واقع بینانه به نامزدهای انتخابات
اعضای هیات رئیسه کمیسیون آیین نامه مجلس دوازدهم انتخاب شدند
قالیباف برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند؟
سخنگوی ستاد انتخابات: داوطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکل نکنند
مخبر: شهید «مالک رحمتی» مصداق بارز جوان مومن و انقلابی بود
امیر حیدری: نیروی زمینی ارتش با فناوری‌های خلاقانه مرزها را رصد می‌کند
رهبر انقلاب: مقاومت هویت ممتاز سوریه است؛ این ویژگی مهم باید محفوظ بماند
شمار شهدای جنگ غزه به ۳۶ هزار و ۲۲۴ نفر رسید
نامگذاری منطقه هسته‌ای اصفهان به نام «شهید آیت‌الله رئیسی»
علی باقری: دستورات دیوان دادگستری فورا اجرا و جانیان اشغالگر زنجیر شوند
تقدیر رئیس گروه منطقه‌ای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اوراسیا از ایران
مسافران از کشورهای عربی با علائم تب دنگی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم تیر اعلام می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top